Elektrik Sektöründe Dijital Pazarlama Klasik Pazarlamaya Karşı

Dijital pazarlama çağımızın yeni pazarlama modeli. Hiç şüphesiz. Ancak klasik pazarlama da sıklıkla tercih edilen bir yöntem. Elektrik sektöründe her iki pazarlama şekli de kullanılıyor. Peki, bu iki yöntem arasındaki farklar neler? Hangisi sizin ve şirketiniz için mantıklı?
İkisinin arasındaki farklara bir göz atalım:

Maliyet

Dijital pazarlama klasik pazarlamaya göre oldukça ucuzdur. Daha düşük maliyetle daha fazla kişiye ulaşabilme şansı vardır.

Dijital Pazarlama

Ölçümleme

Dijital pazarlama ölçülebilirdir. Yayınlanan bir reklamın, yapılan bir kampanyanın kaç kişi tarafından görüntülendiği net olarak görülebilir. El ilanları, kartvizitler, broşürler, TV, gazete, dergi reklamlarının kaç kişi tarafından görüntülendiği tam olarak ölçülemez. Dijital pazarlamada herşey şeffaftır. Öte yandan baskılı yayınlar ve birebir tanıtım yapabilmenin gücü de müşteri ilişkisi kurabilmek adına önemlidir.

Alışkanlıklar

Klasik pazarlama senelerdir kullanıldığı için alışkanlığı daha fazladır. Dijital pazarlama ise yeni olduğu için yeni bir yöntem gerektirecektir.

Marka Bilinirliği, Ulaşılabilirlik, Erişim Gücü

İnternetin ulaşamayacağı yer yoktur. İyi bir dijital pazarlama faaliyeti firmayı/hizmeti lokal kalmaktan kurtarabilir. Sektörde bir adım önde olmayı sağlar ve marka bilinirliğinin artmasında yardımcı olur.

Elektrik Sektöründe Dijital Pazarlama Klasik Pazarlamaya Karşı 1

Fırsat Eşitliği ve Rekabet

Şirketler ister küçük olsun ister büyük, internet üzerinde aynı fırsata sahiptir. Doğru yapılan bir dijital reklamcılık ve pazarlama faaliyeti pazardaki rekabet gücünü arttırır.

Hızlı Etkileşim ve Hızlı Adaptasyon

Dijital pazarlama ile müşterilerle daha hızlı bir etkileşim içerisine girilebilir. Dijital pazarlamanın çalışıp çalışmadığını test etme şansına sahip olursunuz. Yapılan bir aksiyon, hemen karşılığını verir ya da vermez. Her iki durumda da güncellenmeye ve yenilenmeye açıktır. Olası bir hata dijital pazarlamada firmanız/hizmetiniz/ürününüz daha kolay fark edilirken, klasik pazarlamada bu mümkün olmayabilir.

Zaman

Dijital pazarlamada zaman kavramı yoktur. Mesai saatleriyle sınırlı değildir. 7/24 açıktır. İnternetin olduğu her yerden her zaman ulaşılabilir. Klasik pazarlamada yapılan kampanyanın sonuçları uzun vadede alınabilir.

Elektrik Sektöründe Dijital Pazarlama Klasik Pazarlamaya Karşı 2

İletişimin Yönü

Klasik pazarlamada hedef kitle dinlemeye maruz bırakılır. Dijital pazarlama kullanıcılara içerik üretme ve içeriğe katkıda bulunma fırsatı verir. Müşteriler istediği ürünü alır istemediğini reddedebilir.

Kişisellik

Klasik pazarlamanın daha açık ve eğitici bir tarzı vardır. Müşteriler ile iletişim kurup kişisel ilişki kurmanız daha mümkünüdür. Dijital pazarlama da sıcak bir dil kullanılmaya müsaittir ancak kurulan iletişim yazılı ve görseldir. Birebir sözlü iletişim yoktur.

Görüldüğü gibi her iki pazarlama stratejisinin birbirine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Sizin tercihiniz hangisi?


Ozan Gültekin
Chint Türkiye Pazarlama Direktörü